apa2 jer...

zieyyan :) yang penting happy....don't be sad.... :)

kalau nak cepat.....

Khamis, 12 Mac 2015

ASAM PEDAS UNTUK DIA.....


NOVEL PILIHAN CIKZIEYYAN





SINOPSIS

Aku ainin sofiya, hanya seorang pembantu rumah separuh masa. Tugasku bukan setakat mengemas rumah, malah urusan dapur diserahkan kepadaku. Buat pertama kalinya, asam pedasku mendapat pujian.

Dalam diam, aku diintai oleh salah seorang anak majikanku, Ahmad Ziyad. Rupa-rupanya, asam pedasku menjadi kegemarannya. Namun tidak kusangka, dia ingin melamarku, hanya kerana ingin membantuku dari segi kewangan. Aku bukan mata duitan! Aku hanya bekerja di rumahnya dengan hasil usahaku sendiri.

Setelah berfikir panjang, aku menerima lamarannya, tetapi dia meletakkan syarat. Perkahwinan ini harus dirahsiakan daripada pengetahuan keluarga dan teman wanitanya. Aku juga tidak boleh hamil. Malah, aku tidak dimaafkan jika perkara itu berlaku.

Sampai bila harus menyorok statusku? jiwaku terseksa menjadi isteri rahsianya walaupun halal di sisi agama. Ziyad seolah-olah tidak memahami perasaanku. Hidupku terseksa dengan permainannya sehingga takdir menentukan aku hamil anaknya...




Nur Farhan Azizan - Dengarlah Rindu Lirik (OST Asam Pedas Untuk Dia)

Kau curi hatiku dengan senyum manjamu
Membuai hatiku yang lara
Tak perlu mencuba hanya biasa saja
Bagiku kau sungguh mempesona

Tak usah ditanya dari mana datang cinta
Hadirnya tidak pernah terpaksa
Dirimu itulah mana cintaku berada
Akan jadi milikmu selamanya

Sayang engkau dengarlah rinduku
Yang selalu dekat untukmu
Cintaku tercipta pada dirimu saja
Tak akan berubah percayalah

Mereka kan tahu kisah ini akhirnya
Tentang cinta kita berdua
Bersama menempuh semua dugaannya
Ku akan di sisimu selamanya







cikzieyyan  dah baca novel ni tahun lepas bulan mac 2014 dan penulisnya nureen mirza, novel dia best cikzieyyan suka, sebab baca tajuk novel pun dah suka tau, cikzieyyan pun suka makan asam pedas hihihi.. x sangka pulak novel ni  diadaptasi jadi drama, tv3 sabtu dan ahad 7.00 pm..alamak promote pulak hihihi.. novelis nureen mirza memang kreatif,..tapi novel ni memang best ...drama nya pun best sbb cikzieyyan mengikuti drama ni .. so bila baca novel ni tentu la berangan kan hahaha...ops jangan over yer cikzieyyan hihihi suka2 jer... ainin sofiya perempuan yg beruntung dalam cerita ini, walaupun en ziyad suka buli ainin tapi sweet.... jangan berangan nak jadi ainin sofiya ya cikzieyyan hihi sbb watak ainin sofiya ni cantik ok....tapi kesian juga dengan ainin ni nak tau kenapa bacalah novel ni ya ..tapi bahagia akhirnya jadi milik ainin..  gambar kat sebelah ni, asam pedas cikzieyyan ..tajuk "ASAM PEDAS INI UNTUK SIAPA? " hihihi

2 ulasan:

  1. yan..baru tengok aritu...dah ada ank pon kan, pelakon dia yg pompuan yu ok gak cuma x berapa kenal

    BalasPadam

  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, musik, video, film dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis

    BalasPadam