apa2 jer...

zieyyan :) yang penting happy....don't be sad.... :)

kalau nak cepat.....

Isnin, 3 Oktober 2011

Surat buat adam.... Jom Baca...




Salam kpd Adam ku,

Awk....saya msh tak tahu ape sebenarnya y ada dalam fikiran awk dgn mnjauhkan diri macam ini...mungkinkah krn belum bsedia dgn tanggunjwap yg bakal dipikul, atau awk merasakan ape yg kt lalui ini salah sbnrnye...? Tapi awk...sejak itu....saya banyak berfikir dan terus berfikir...menilai setiap sudut apa yang terjadi.. dan saya rasa saya dah temui jawapannya...saya dah temui hikmah di sebalik semua ini...

Sebelum ini, saya sangat akrab dengan Allah...saya sentiasa percaya untuk berjalan di atas jalanNYA.. tapi sebagai manusia biasa, yg punya hati dan perasaan, saya tetap tewas kerana fitrah ingin di sayangi dan di cintai...saat itu awk hadir...awk beri saya kasih sayang dan cinta yg sy tak pernah rasa sebelum ini......tapi....dalam tak sedar....saya semakin jauh dari Allah....sedikit demi sedikit lalai dariNYA.... walaupun tak banyak....tapi keadaan tetap berubah lepas di mulai perhubungan cinta ini.....

Walaupun hati selalu sangsi, hati selalu takut andainya diri makin lalai dr Allah....tp jiwa tetap berdegil utk tidak mahu melepaskan cinta ini....walaupun sedar ia tidak halal bagi kita.... dan sekarang ni Allah dah buktikan kekuasaanNYA....mungkin dgn mengubah hati awk utk menyedarkan saya bhawa apa yg berlaku antara kita adalah salah....

Tahukah awk, hati saya gelisah memikirkan awk, takut kehilangan awk, terbayang betapa beratnya ketika awk tiada, menjalani hari2 tanpa sms dari awk, melewati waktu tanpa mendengar suara awk, tak ada lagi gelak tawa dan tak ada lagi yg akan mengucapkan selamat pagi dan selamat malam pd sy...

Namun skrg sy dh sedar, ketakutan ini telah kalah dgn ketakutan saya kpd ALLAH, saya takut DIA murka krn saya menikmati yg bukan hak saya, takut murka ALLAH kerana jantung saya yg brdegup kencang tlah saya isi dgn bayangan awk yg bagai hantu mengikuti saya. kemanapun saya pergi ada awk dihati saya, padahal detak jantung ini pemberian ALLAH yg harus saya pertanggungjawabkan.

Awk.. maafkan saya krn ketakutan saya pada ALLAH melebihi kegelisahan saya memikirkan awk, biarkan saya sendiri dulu, izinkan saya bersama DIA saja :(

Dan hari ini, saya amat2 bersyukur pd ALLAH SWT......bahkan saya tak ingin bersedih sikit pun... krn telah mengerakkan hati awk utk mjauhkan diri dari saya... krn ini semua dah mnyedarkan dan mberi peluang pd saya utk mdekatkan diri dgn-NYA.... saya harap awk jg akan ambil peluang ini utk dekatkan diri dgn-NYA... betapa ALLAH sayangkan kita berdua... dia tak ingin kita terus menambahkn saham dosa kita di dunia dan akhirat nanti dgn perhubungan yang tak halal ini...

Awk.... saya akan simpan rasa in sedalam2nya di lubuk hati,walau apa pun yg bakal kita lalui, jd kan lah DIA sbg tmpt mengadu. Sama-samalah kita berdoa memohon petunjuk dariNYA.... siapakah jodoh kita nanti, biarlah dia yang tentukan.... ambil lah masa ini utk awk bina asas yg awk pernah beritahu saya dulu....dan apabila asasnya telah kukuh.... awk mohon lah petunjuk dr ALLAH... siapa yang awk akan pilih utk jd suri dlm hidup awk nanti....

Tapi seandainya jodoh itu tetap milik kita... saya harap awk akan hadir suatu hari nanti... dan bersedia utk ambil saya sebagai yang halal utk awk.......insyaallah....itu yg terbaik.

Kini saya tinggalkan awk karena ALLAH, saya kembalikan kamu kpd pemilikmu, saya titipkan lelaki terbaik yg pernah hadir dalam hidup saya ini kembali kpd pemilik sesungguhnya, ALLAH. Sesungguhnya kt harus bertawakkal kpd ALLAH bukan? iya bertawakal kepada ALLAH, TUHANku dan TUHANmu.

Awk, usahlah kt bersedih atas perpisahan sementara ini jika benar kt tercipta utk satu sm lain maka tiada ada yang dapat menghalanginya bukan? Namun sebelum saat itu tiba berdoalah pada ALLAH semoga kita berdua diberi kekuatan utk berpisah, mohonlah padanya dengan penuh pengharapan, tak ada yang perlu kita tangisi, kita hanya berpisah sementara sampai ALLAH menjadikan semua halal untuk kita :)

Dan ketika kamu merasa lemah, mohonlah kekuatan dari-NYA, kamu insan terpilih, calon imam pilihan ALLAH, jagalah imanmu dan jangan biarkan cinta merosakknya, saya berdoa untuk awk selalu. Mari kita berlari mencari cinta ALLAH, berlumba-lumba berbuat kebaikan agar dimata ALLAH kita lulus untuk dipasangkan, jika saatnya tiba semua halal untuk kita, ini adalah hasil dari usaha kita mengejar cinta ALLAH :). Insyaallah~





ikhlas dari Hawamu...




copy by Sebutir mutiara Seindah Wanita......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan